loading...
گردشگری
گردشگر بازدید : 7 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اگر برای اولین بار می‌خواهید سفر به اروپا بدون تور را تجربه کنید، باید به خاطر داشته باشید که اقدام به صورت انفرادی برای دریافت ویزای شنگن، شانس شما را به شدت پایین می‌آورد. آژانس‌های مسافرتی معتبر با توجه به سابقه اجرای تور در نزد سفارتخانه‌ها و همچنین دریافت ضمانت‌نامه بازگشت از مسافران، شانس دریافت ویزای شنگن را به مراتب بالاتر می‌برند. هزینه ویزای فرانسه برای هر نفر، متناسب با شرایط سنی مسافران متفاوت است. طبق اعلام وب‌سایت شینگن ویزا، هزینه ویزا شینگن فرانسه برای مسافران بالای ۱۲ سال، ۸۰ یورو و اگر مسافر بین ۶ تا ۱۲ سال دارید، باید ۴۰ یورو برای ویزای آن پرداخت کنید. خبر خوب اینکه ویزای فرانسه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. این هزینه‌ها البته ممکن است در ایران متفاوت باشد و هر سال با تغییراتی همراه شود. اگر سفر گروهی در پیش دارید، دردسر‌های دریافت به‌موقع ویزا برای‌تان چند‌برابر می‌شود و اگر از کارگزاری‌ها و موسسات اخذ ویزای شینگن کمک بگیرید، باید بین ۳۰ تا ۴۰ یورو یا حتی بیشتر از آن هزینه کنید. به همه این‌ها، هزینه ترجمه مدارک مورد نیاز را هم اضافه کنید.

بخش بزرگی از هزینه‌های سفر به فرانسه بدون تور، هزینه اقامت شما است و اینکه در چه هتلی با چه کیفیتی اقامت می‌کنید، هزینه اقامت شما را چندین پله بالا و پایین خواهد کرد. اما خوب است که حدود هزینه اقامت در فرانسه را با هم مرور کنیم. برای اقامت در ارزان‌ترین اقامتگاه‌های مرکز شهر پاریس، باید حدوداً شبی ۵۰ یورو کنار بگذارید و اقامت در هتل‌های لوکس و گران‌قیمت، شبی بیش از ۳۰۰ یورو برای‌تان آب می‌خورد. اگر می‌خواهید در عین داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه، اقامتی باکیفیت داشته باشید، اقامتگاه‌های متوسط و ۳ ستاره پاریس با هزینه اقامت متوسط شبی ۱۰۰ یورو، گزینه‌ای ایده‌آل برای‌تان خواهد بود. اما سخت‌ترین مرحله پس از انتخاب هتل، پرداخت هزینه اقامت و رزرو آن است. برای رزرو هتل مورد علاقه خود، باید از آژانس‌های مسافرتی آفلاین یا آنلاین کمک بخواهید و همین امر می‌تواند اندکی هزینه‌های سفر شما را افزایش دهد. اما اگر کارت اعتباری بین‌المللی دارید، این کار برایتان آسان‌تر می‌شود.

قیمت بلیط پرواز‌ها

از مبدا تهران که اکثراً با ایرلاین‌های خارجی مانند امارات، قطر ایرویز، ترکیش، لوفت‌هانزا و… انجام می‌شود، بین ۳۰ تا بیش از ۵۰ میلیون تومان است. قبل از خرید پرواز باید به‌اندازه کافی در انتخاب نوع ایرلاین‌، ساعت و روز حرکت دقت کنید؛ چون در غیر این صورت ممکن است با توقف‌های طولانی و خستگی مفرط در طول مسیر مواجه شوید و مدت‌زمان زیادی از سفر را در راه رسیدن به مقصد سپری کنید. با توجه به بی‌برنامه بودن پرواز‌های مستقیم و بروز مشکلاتی نظیر کنسلی و نبود پرواز جایگزین، ما انتخاب ایرلاین‌های ایرانی برای سفر به حوزه شنگن را پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین با توجه به ساعات پروازی، کوتاه‌تر شدن مسیر، مدت زمان‌های ترانزیت و همچنین وجود پرواز‌های متعدد، پیشنهاد اول ما پرواز با ایرالاین ترکیش است که در مسیر اروپا قرار دارد.

اگرچه در اغلب موارد، صبحانه را مهمان هتل‌ محل اقامت خود هستید؛ اما برای وعده‌های ناهار و شام باید فکری کنید. متوسط هزینه غذا در پاریس فرانسه از ۱۰ یورو شروع می‌شود و تا بیش از ۱۰۰ یورو در رستوران‌های لوکس نیز می‌رسد. ساندویچ‌های مک‌دونالد با حدود ۱۰ یورو، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای ناهار یا شام خود انتخاب کنید. خوب است بدانید که برای خرید یک بطری آب باید حدود ۲ یورو هزینه کنید. برای صرف غذا در رستوران‌ها یا بار‌های ارزان‌قیمت پاریس هم باید حدودا بین ۲۰ تا ۵۰ یورو برای هر نفر کنار بگذارید. کسانی که با تور‌ فرانسه سفر می‌کنند، این شانس را دارند تا یک یا چند وعده غذایی خود مهمان آژانس‌ مسافرتی باشند و از باکیفیت‌ترین غذاهای پاریس لذت ببرند.

برای حمل‌ونقل عمومی

در فرانسه و به صورت مشخص در پاریس، گزینه‌های زیادی از تاکسی‌ گرفته تا مترو پیش رو دارید. هزینه رفت‌وآمد با تاکسی‌های داخل شهر پاریس، حدودا از ۷ یورو شروع می‌شود و به‌‌ازای هر کیلومتر باید ۱.۲ یورو به هزینه رفت‌‌وآمدتان اضافه کنید. اگر دنبال گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید، قطعا اتوبوس و مترو می‌تواند گزینه‌ ایده‌‌آلی برای‌تان باشد. کرایه اتوبوس‌های پاریس بین ۲ تا ۴ یورو و هزینه مترو برای هر نفر حدودا ۲ یورو است.

یکی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد برای خرید بلیط انواع خدمات حمل‌ونقل عمومی در پاریس، «Bonjour RATP phone app» نام دارد. در این برنامه که بر روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود، قیمت بلیط برای هر نفر حدوداً ۲ یورو است و برای رفت‌وآمد با مترو، اتوبوس و ترامواها در سراسر شهر پاریس قابل استفاده است. اما در سفر به فرانسه با تور، دیگر نیاز نیست نگران حمل‌ونقل خود باشید؛ چرا که شما اغلب گشت‌های شهری را با تور انجام خواهید داد و هزینه‌ حمل‌ونقل‌های بین‌شهری نیز در قیمت تور گنجانده شده است.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 331
  • بازدید سال : 518
  • بازدید کلی : 518