loading...
گردشگری
گردشگر بازدید : 9 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آب و هوای ساپانجا متاثر از دو جریان آب‌وهوایی قوی مدیترانه‌ای و دریای سیاه است. این منطقه سرسبز و زیبا، به‌داشتن زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک شهره است؛ البته خشکی هوا در تابستان به‌سبب تاثیر جریان آب‌وهوایی دریای سیاه نسبت به مناطق نزدیک به دریای مدیترانه کمتر است. سردترین ماه در ساپانجا ژانویه و گرم‌ترین ماه‌ها نیز ماه‌های جولای و آگوست است. همچنین در طول تابستان میزان رطوبت هوا در این منطقه افزایش پیدا می‌کند. بهترین زمان برای سفر به ساپانجا دو فصل بهار و تابستان است. در نیمه اول سال، ساپانجا سبز و چشم‌نواز است و مسافران می‌توانند از انواع تفریحات آبی، طبیعت‌گردی و غیره لذت ببرند. طبیعت سرسبز ساپانجا در پاییز هم به بهشتی هزاررنگ تبدیل می‌شود که هوش از سر بینندگان می‌برد، اما اگر به ورزش‌های زمستانی مثل اسکی و تماشای طبیعت برفی علاقه‌مندید، زمستان فرصت فوق‌العاده‌ای برای سفر به ساپانجا است.

ساپانجا با کافه‌ها و رستوران‌هایی که در دل کوه و جنگل یا در ساحل دریاچه با چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد میزبان گردشگران هستند، یک مقصد شکم‌گردی جذاب نیز به شمار می‌رود. اگر به این شهر کوچک سفر کردید حتما باید طعم ماهی قزل‌آلایی را که از دریاچه صید شده، بچشید. اگر هم به دنبال یک تجربه‌ غذاخوری لوکس هستید، پیشنهاد می‌کنیم از مرکز شهر ساپانجا خارج شوید و به سمت کوه‌ها حرکت کنید. ظرف ۲۰ دقیقه در میان هوای نشاط‌آور جنگل به رستوران‌های Istanbuldere Alabalık Evi و Sopeli خواهید رسید که با دشتی سرسبز در میان جنگل، یک برکه کوچک، آبشار، پل‌های کوتاه و بلند، چشم‌اندازی بی‌نظیر و غذاهایی خوشمزه از شما میزبانی خواهند کرد.

رستوران Sapanca Seyir Terası مشرف به دریاچه، کافه و رستوران‌های خیابان بغداد در کیرک پینار، رستوران غذاهای عربی Filistin Lokantası در مرکز شهر ساپانجا و رستوران Özkum در نزدیکی تفرجگاه ساپانکا نیز تنها برخی از رستوران‌هایی هستند که می‌توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه، ماهی، فست‌فود و غذاهای عربی را در آن‌ها امتحان کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که سفر با تور به‌صورت گروهی را به سفرهای انفرادی ترجیح می‌دهید

می‌توانید از ایران نیز با آژانس‌هایی همراه شوید که تور ساپانجا را ارائه می‌کنند. به این ترتیب، خیالتان از همه لحاظ راحت خواهد بود و می‌توانید راحت‌تر این مقصد ناشناخته را کشف کنید. در خرداد ۱۴۰۲ هزینه تور استانبول ایوار همراه با دو شب اقامت در ساپانجا، (هتل‌های لوکس ۵ ستاره) و پرواز با هواپیمایی ترکیش، حدود ۵۴ میلیون تومان است. علاوه بر این، تورهای یک روزه متعددی از مبدا استانبول به مقصد ساپانجا نیز برگزار می‌شود. تور ساپانجا، علاوه بر بازدید از دریاچه مشهور ساپانجا، شامل تفریحاتی مثل زیپلاین، موتورهای چهارچرخ، گشت در جنگل و غیره است.

اگر از هیاهوی استانبول و از بارها دیدن تنگه بسفر، ایاصوفیه و بازار استانبول خسته شده‌اید و به‌دنبال یک مکان زیبا، آرام و دنج می‌گردید، باید سری به ساپانجا بزنید. ساپانجا نام شهری کوچک است که در شرق استانبول واقع شده. این شهر کوچک که بیشتر به‌ عنوان ییلاق ساکنین استانبول شناخته می‌شود، به‌واسطه جنگل‌های سرسبز، آب‌وهوای مطبوع، محیط آرام، دریاچه زیبا و معماری جذابش، لقب بهشت پنهان را از آن خود کرده است.

ساپانجا (Sapanca) نام یک شهر و یکی از بخش‌های استان سقاریه (Sakarya) است. منطقه ساپانجا یکی از سرسبزترین مناطق ترکیه است و در بین بومیان، با نام نگین سقاریه نیز شناخته می‌شود. مساحت ساپانجا ۱۴۰ کیلومتر مربع است و بیش از ۶۵ درصد مساحت آن را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند. ساپانجا که قدمت آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد، از شمال به دریاچه ساپانجا، از شرق به شهر آداپازاری، از غرب به شهر ازمیت و از  جنوب به کوه‌های سرسبز سامانلی، محدود می‌شود.  عمده شهرت منطقه ساپانجا به‌دلیل قرارگرفتن دریاچه مشهور ساپانجا در این منطقه است. دریاچه ساپانجا که در میان چمنزارها محصور شده و با جنگل، کوه، کلبه‌های چوبی، رستوران‌ها، ویلاهای لوکس و کافه‌های زیبایی که در اطراف آن به چشم می‌خورند، درست مثل یک تابلوی نقاشی است.

ساپانجا بسته به اینکه به‌صورت شخصی یا با تور سفر می‌کنید، متفاوت است. پیش از این به هزینه تور ترکیه ایوار اشاره کردیم؛ اما اگر به‌صورت شخصی سفر می‌کنید، بسته به وسیله نقلیه‌، محل اقامت، تعداد روزهای سفر و غیره، هزینه سفر به ساپانجا متفاوت خواهد بود. خوب است بدانید، ساپانجا یکی از شهرهای ترکیه است و واحد پولی آن نیز لیر ترکیه است. براساس بررسی‌ها، هزینه یک وعده غذا در یک رستوران معمولی در ترکیه از حدود ۱۰۰ لیر آغاز می‌شود. قیمت یک ساندویچ مک‌دونالد نیز حدود ۱۲۰ لیر و یک بطری آب کوچک نیز بین ۱۰ تا ۲۰ لیر است.

اگر قصد دارید با قطار خود را از استانبول به ساپانجا برسانید، طبق اطلاعات وب‌سایت Rome2rio، قیمت بلیط قطار استانبول به ساپانجا در خرداد ۱۴۰۲، بین ۲ تا ۳ دلار است. قیمت بلیط اتوبوس استانبول تا ساپانجا نیز بین ۸ تا ۱۱ دلار متغیر است اما اگر بخواهید با تاکسی این مسیر را بپیمایید، باید بین ۴۵ تا ۵۰ دلار هزینه پرداخت کنید.

طبق اطلاعات وب‌سایت Booking.com در خرداد ۱۴۰۲ نیز، هزینه یک شب اقامت در ساپانجا، از ۴۲ دلار به‌ازای یک شب اقامت در یک پانسیون آغاز می‌شود. اگر به‌دنبال اقامت در هتل های ساپانجا هستید،  قیمت یک شب اقامت در هتل های ۴ و ۵ ستاره ساپانجا از حدود ۲۰۰ دلار شروع می‌شود و بسته به نوع اقامتگاه این قیمت افزایش پیدا می‌کند.

منبع : مونو بلاگ

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 324
  • بازدید سال : 511
  • بازدید کلی : 511